11.11.08

Suara Pengkritik - 11

1)

Salam KJ.

Bagi saya ISA adalah satu undang-undang yang baik. Kepada mereka yang tidak suka melakukan kesalahan mereka amat menyenangi ISA, hanya yang suka memberontak, berdemonstrasi tak tentu hala, membuat huru hara dsbnya yang mahu ISA dimansuhkan.

Begitu juga dengan DEB, janganlah membatalkannya kerana desakan. Perjuangan DEB mestilah diteruskan sehingga mencapai matlamatnya. Setelah dicapai baiki matlamatnya ke 70% ekuiti pula.

Saya bukan ahli politik mana-mana parti, tetapi saya tahu ramai pemuda UMNO mahu memastikan Melayu maju dan berjaya, Malaysia aman dan makmur. Teruskan perjuangan memperbaiki hidup Melayu, saya menyokongnya. 'Takkan Melayu Hilang di dunia, jika wujud pun masih tidak maju, bagaimana?' Fikirlah untuk agama, bangsa dan negara.
[Mohammad-rembau.net-11/7/2008 5:37:00 PM]

2)

Sebaiknya untuk umat islam ialah masuk PAS beramai2. Kuatkan ummah melalui PAS. Masih ramai pemimpin2 PAS yang taat dan takutkan Allah swt. Jalankan dakwah dari suma bidang terutamanya ekonomi. Tgk cam al arqam satu masa dulu kuat ekonominya khususnya makanan halal.
Skarang ni klau nak makan apa2 kena belek2 dulu produk dari mana, sapa yang buat dan macam2. Tak boleh makan sebarang je. Aku dah syorkan kat kluarga dan kawan2 dengan slogan ' BUY NON-MUSLIM LAST'. Memang susah klau org muslim sendiri xkluarkan produk makanan halal dan kalau keluarkan pun, pemasaran agak terhad. Orang2 cina bukan islam masih menguasai pemasaran makanan halal. [n32-wakmeli said-Nov 11, 03:59:00 PM]

No comments: