2.10.08

Suara Pengkritik - 01

1) setiap hari, ramai pelancong bukan Islam datang ke masjid negara di kuala lumpur. Di perkarangan masjid, ramai yang memakai pakaian yang sangat menjolok mata. Jubah hanya diberikan apabila mereka ingin masuk ke dalam masjid. Jadi, pada masa akan datang, pastikan mereka menutup aurat sebaik saja masuk ke dalam pagar masjid. Dengan itu dapat menjelaskan kepada semua rakyat negara ini tentang sensitiviti Islam(Siasah/joe-30.9.08-7.28pm)

2) ajaran islam hadari! bila nak masuk masjid je ke kena pakai tudung? kat luar malaykat tak nampak ke? nampak sangat hipokrit diaorg tu, ambik Islam separuh2.

kau tak yah cakap bila masuk masjid puteri2 tua tu pakai tudung, bukan aku tak pernah tengok, kerap sangat dah aku tengok diaorg masuk masjid macam singa jantan.

pasal teresa kok tu memang aku tak setuju, Kan Datok Seri Azizan dah bagi nasihat, jgn kata kita org tak peduli, tapi macam mana nak nasihat diaorng kalau puak puteri2 tua tu tunjuk contoh tak elok pada non muslim, kalau puteri tua tu mengaku bukan Islam senang(Siasah/anjar-30.9.08-8.02am)

3) Pada pandangan saya hanya Datuk Seri Anwar Ibrahim sajalah yang dapat memulihkan keadaan UMNO yang semakin tenat ni. Itu pun sekiranya beliau ingin kembali dan diterima kembali kepangkuaan UMNO. Segala masalah akan selesai. Saya rasa ramai yang tak bersetuju dengan pendapat saya ini, tapi demi maruah bangsa dan parti UMNO itu sendiri, saya yakin segalanya tak mustahil(Kudaranggi-ahli_umno_sebelum 1998-21.9.08-10:25pm)

4) Jika Pak Lah confident boleh mendapat 58 pencalonan, dia munkin akan bertanding kerana ada 5 bulan untuk buat kerja terhadap mereka yg mahu melawannya, termasuk juga memecat Najib sebagai TPM jika beliau tidak menarik diri dari bertanding Presiden.

Let’s just watch and see

Perwakilan UMNO pun mudah lupa macam mana Tun cakap dahulu, kalau tidak takkan lah ada yang mula berani mengintai untuk ke nombor dua selain dari Muhyiddin. Dalam lima bulan, perwakilan UMNO akan lupa bahawa Muhyiddinlah yang sebenar2nya pejuang UMNO yang telah memberi kesan yang paling kuat terhadap nasib Pak Lah hari ini dengan izin Allah SWT(Bigdogdotcom-Perwakilan UMNO pun mudah lupa macam mana Tun cakap dahulu, kalau tidak takkan lah ada yang mula berani mengintai untuk ke nombor dua selain dari Muhyiddin. Dalam lima bulan, perwakilan UMNO akan lupa bahawa Muhyiddinlah yang sebenar2nya pejuang UMNO yang telah memberi kesan yang paling kuat terhadap nasib Pak Lah hari ini dengan izin Allah SWT(Bigdogdotcom-gamal abdel nasser-29.9.08-11:39am)

5) To summarise everything up:

1. All the people tax money is being used for stupid subsidies and unnecessary mega projects.

2. Immigrants from Indonesia, Philippines are causing wages to remain stagnant.

3. Malaysia economic growth is now based on oil and palm oil prices. (Malaysia will soon be a net importer of oil, and palm oil prices have reached their peak, meaning it will be downhill from here on.)

4. Malaysia is suffering from a “brain drain”. No qualified professionals want to work in Malaysia anymore.
5. Malaysia manufacturing sector is shrinking, thus unemployment rates will go up(Bigdogdotcom-San-30.9.08-5:27pm)

6) Sedekah punya pasal...sapu je lah yek? Mana boleh tolak kalau dah sedekah namanya...hehe. Teruk dah Pakatan Ranjang ni...(tunteja01-psytroopers-24.9.08-12:15am)

7) Jangan tak tahu ... Jin Shamsuddin dan Radzi Daud tu semua orang BTN ...

Atau pendekkan untuk ..

Bahalol Tongong Nenggek ... cari peluang dari Pak Lah dan mahu kekalkan Pak Lah untuk kepentingan sendiri.

BTN ini sebenarnya adalah penjahanam Melayu tetapi perasan diri itu pejuang Melayu(Suaragenerasimuda-anonymous-25.9.08-2:14pm)

8) PAS nampaknya dah berpecah kepada Team A = Hadi Awang & Team B = Nik Aziz. Presiden vs Mursyidul Am. Terengganu vs Kelantan. Tindakan menggulingkan Team A sudah bermula..(warongkopi-psytroopers-17.0.08-14:25)

9) bilelah aku dapat melihat media arus perdana ni benar2 bebas dan mempunyai integriti yang kukuh..selayaknya, media arus perdana ini yang patut dihumban ke dalam jamban ISA..

inilah akibat meletakkan kepentingan politik adalah segala2nya, bukan atas dasar prinsip perjuangan...menjaga periuk nasi, masing2 berebut untuk makan, tapi menjaga prinsip ia akan berkongsi dengan org lain..baru dapat sokongan(cuitsikit-anakmudareform-21.9.08-5:10pm)

10) terima kasih atas fakta dan hurian anda.Saya bukan cerdik pandai atau ahli ekonomi,namun saya melihat secara keseluruhan.Soal ditipu, menipu atau tertipu oleh kerajaan kita serah pada rakyat kebanyakkan untuk menilainya.

Saudara,dalam naluri setiap manusia ada satu perkara yang tidak akan ditolak iaitu keberuntungan yang dimiliki.Atas nama hak apa saja dilakukan untuk mencapainya.

Namun jika onar atau kerugian diterima, apa saja juga akan dilakukan tetapi untuk mengelaknya.

Tetapi diantara keduanya, ditengah sebenarnya perlu ada pertimbangan yang rasional.Pertimbangan ini mestilah menjadikan ilmu,suasana persekiran,bandingan dengan tempat lain dan sejarah sebagai kayu pengukur.

Saudara, dalam kita menuduh pihak kerajaan menipu, dalam kita berjuang untuk mendapatkan apa yang kita katakan sebagai hak, kita sepatutnya mengaitkan faktor harga minyak itu dengan keperluan untuk mengurus negara secara keseluruhan.Bukan hanya ditumpukan pada perbezaan harga tersebut.

Mengurus sebuah negara bukan seperti mengurus sebuah rumah.Memang diakui rakyat menerima kesan daripada permasalahan ini.Namun kesan tersebut masih boleh diserap oleh rakyat kebanyakkan.Buktinya pasaran saham, perniagaan dan segalanya masih berjalan lancar.Belum ada orang Malaysia yang mati kerana kekurangan makanan tetapi ramai yang mati kerana lebih makan.

Lantas Sdr juga perlu melihat kesan yang timbul akibat kenaikan harga minyak di negara jiran kita.Apakah payah untuk kita memuji bahawa kelebihan yang dinikmati oleh rakyat di negara ini adalah kerana KEHEBATAN dasar kerajaan kita.

Memang PR berjanji dengan janji manis tinggi melangit.Kalau kita percaya pada hanya janji dan mengenepikan fakta, sempunakah kita sebagai manusia yang dikurniakan ilmu dan kecerdikan?

Kalau hanya mengurus beberapa buah negeri dengan pelbagai masalah, pelbagai janji yang tidak tertunai..apakah janji untuk sebuah negara menjadi janji termaktub?

Kalau mengurus sebuah rumahpun tidak terurus dan sempurna mengikut syarak, jangan kita berangan untuk mentadbir tempat yang lebih besar. Uruskan rumah biar sempurna, tunaikan semua janji yang telah dibuat, tunjukkan keberkesanan dan intergriti.Biar rakyat menilai dan membuat kesimpulan.

Pada masa tersebut...barulah idea untuk mentadbir negara nampak RELEVAN.............. ADIBETA(mimpiboneka-anonymous-25.9.08-11:27pm)

No comments: