4.10.08

Suara Pengkritik - 02

1) Sudah la tu wahai songkok Putih.

Biasalah kekadang kita cerita hal orang, telanjangkan keburukan orang, sebarkan syak wasangka buruk orang lain kepada umum TANPA orang yang kita lanyak tu sempat menjawab atau menepis hujah-hujah yang kita berikan kat laman TKO ni.

So, kau Songkok Putih pun banyak keluarkan artikel yang kau rasa, kita rasa, kekawan kita rasa BETUL tetapi sebenarnya hanya lah fitnah, perutusan jahat pihak lain dan kita juga menaburkan saham dengan sama-sama memanjangkan cerita kepada orang lain (dalam konteks ini kita mengeluarkan artikel dan topik-topik di dalam TKO ini).

Sebagai Moderator TKO ini, kau sepatutnya bersikap terbuka kepada pandangan atau tuduhan liar orang lain kepada kau. Aku rasa kau tak sepatutnya menggunakan kuasa dan access kau di dalam TKO ini untuk menghuraikan satu persatu permasalahan kau dengan forumer lain. Jangan terlebih guna kuasa beb.

Akhir kata, bila kita syak wasangka kepada orang lain maka akan adalah syak wasangka orang kepada kita pulak. Kalau kita bidas si A maka mungkin si A tidak bidas kita balaik, tapi si B, si C pulak yang bidas kita.

Renung-renungkan lah......[TKO-aimy74-3.10.08-14:54:23]

2) dapat di simpulkan dgn mudah yang Tulang Besi mempunyai niat jahat dalam penulisan dan hanya bertujuan utk memecah belahkan jemaah PAS khususnya.Meskipun SP meletak jawatan namun Tulang Besi bukan merasa terharu dan mengendurkan situasi bahkan masih menyerang SP bertubi-tubi seolah-olah mahu memastikan betul-betul `K.O`.Ini di sebabkan kerana Tulang Besi merasa sangat terancam dgn adanya orang seperti SP yang cekap dalam berhujah.

namun malangnya SP mengambil langkah utk mementingkan diri sendiri dgn meletak jawatan dan melupakan jemaah.Seorang pejuang perlu tabah dalam menghadapi cabaran sebagaimana baginda rasulullah yang tetap utuh dgn perjuagan baginda meskipun ahli keluarga baginda sendiri tidak masuk islam iaitu bapa-bapa saudara baginda terutamanya Abu Talib benar-benar mengguris hati baginda.Namun kerana tanggungjawab baginda kepada ummah rasulullah tetap kukuh bertahan hingga akhirnya beliau berjaya dan sirah baginda menjadi pedoman buat sekalian ummat islam.

Cabaran yang di hadapi SP hanyalah sebesar hama jika di bandingkan cabaran yang di hadapi baginda rasulullah.

SP sepatutnya terus menerus menekan musuh atau membunuhnya terus dan bukannya mengalah !![TKO-tutu-3.10.08-23:12:58]

3) This is the bangsawan melayu who has squandered the country's wealth. They proclaim that they are the one who defends the Malay's right with their idelology of "Ketuanan Melayu". Kerismuddin!! Memalukan nama bapa kamu. Syabas kepada Tok Guru.
[Rockybru-alibabaanjing-2.10.08-7:51pm]

4) Not everyone can be a country leader …
Greed always take over as the driver when they come in power ….
Mankind weaknesses are themselves …. the leading killing machine that may once look gentle and kind ..
It’s entirely up to RAKYAT to decide Malaysia’s fate and future ..
We must be united and together we walk the journey …
No one will be ever winner or loser …
It’s only either we reached together or lost everything as a whole together..[kickdefella-Jimm-2.10.08-09:21:27]

5) Untuk maklumat Dato' Tiger - Ali Rustam bukan sahaja tidak ada tempat sebagai Timbalan Presiden malahan untuk kekal sebagai Naib Presiden juga sukar ketika begitu ramai calon yang menawarkan diri kali ini. Ali Rustam terkenal 'bodek dan ampu nya' ketika Dolah hebat berkuasa cuma mengurangkannya ketika ini. Ali Rustam juga seperti lalang yang tidak mempunyai pendirian tetap dan tidak pernah menerajui mana mana idea hebat. Ali Rustam hanya layak kemabali ke jawatan Majlis Tertinggi.

Maaf Dato'...walaupun Ali Rustam berasal dari Melaka tetapi janganlah Dato' menyokong dan memuji hentam kromo, jangan lupa isu babi ke atas orang melayu di Melaka yang berkurun dan bertangguh lamanya untuk diselesaikan...pun belum selesai sepenuhnya.[duniatiger-kluangman-3.10.08-12:52pm]

6) Kickdefella is tempting fate, just like his friend RPK. Maybe he misses RPK so much that the Malaysian Government should oblige and let him join RPK in Kamunting.[bigdogdotcom-eddy-3.10.08-1:55am]

7) Ku Li may be old, but he's got young balls. Najib is younger but his balls are not with him...

Anak Gua Musang[jejakpujangga-anonymous-30.9.08-2:00AM]

8) PM abdullah steping down on the 19th October 2008. this will make a difference! rumours in malaysia always comes true.
alot of comment on hindraf at PMs open house. If they don’t see him there where else? PM won’t meet needy people. he sleeps. No choice for needy people but to see him on Hari Raya. If he has released all ISA detainee, no problem like this will crop up.[limkitsiang-ahluck-3.10.08-09:56:58]

9) kouta untuk premis karoke, dangdut, megnum, toto, kuda, spa dan yang sewaktu dengannya dikedah makin bertambah nampak, apa dah jadi ustad, lain macam ja pas dikedah ni?[kedahlanie-adullah-3.10.08-8:41pm]

10) Bapak kau zalim;

Hang marah kat sapa ni? Tak paham. Hang period ka?

Kalau datang haid, jangan tulis komen. Tak baik. Hehehehe.[harimau-menaip-4.10.08-9:53AM]

No comments: